Friday, February 04, 2005

Off to Quebec city. might not be able to write for a few days

پگاه فردا داريم ميرم استان کبک براي ۵ روز . در شهر کبک ۲ هفته فستيوال زمستاني برگزار ميشه. انواع مجسمه هاي يخي در بخش باستاني و مرکزي شهر ساخته شده است. دومين هتل يخي جهان هم در کنار شهر کبک ساخته شده و يک شبي هم اونجا مي مونيم. اين هم چند تا عکس از وب سايت. ولي قبل از اين که برم واجب شرعي را به جا بيارم و يک اظهار نظر سياسي بکنم. آقاي خاتمي دوباره ژست روشنفکري گرفتند و فرمودند تا مشکل سنت و تجدد در جامعه حل نشود هيچ مشکل ديگه اي هم حل نمي شه. هيچ آدم عاقلي نمي تونه با چنين کليي گويي مخالفت کنه؛ چون نه تعريف سنت و تجدد را معلوم کرد نه راه حل را. ولي حالا فرض کنيم که مشکل را بايد با تجدد کامل حل کرد. يکي از نشانه هاي تجدد هم به نظر من استقلال فکري زنان در جامعه است. يعني اگه مثلا خواستند يک اظهار نظر سياسي بکنند به شوهر ؛ برادر بابا و پسرشون نگاه نکنند و افتخارشون اين نباشه که با مردان خانواده هماهنگ هستند. حالا شما خانم زهرا اشراقي نوه آقاي خميني و زن رضا خاتمي را با فرح پهلوي مقايسه کنيد. کدوم متجددتر و مدرترند؟ زهرا اشراقي که پارسال در يک مصاحبه گفت محمد خاتمي-برادر شوهرش- مثل لاکپشت ميمونه و عملا نشون داد که هيچ شباهتي به پدر بزرگش نداره يا خانم فرح پهلوي که با آن همه ثروت و شهرت در مصاحبه با بي بي سي گفت: ؛ارتباط من با فرزندم ارتباط خیلی نزدیکی است طبیعتا من همیشه با ایشون صحبت می کنم و در مورد مطالب سیاسی نظرشون را می خواهم که من هم در همان راه قدم بردارم؛

ميخوام بگم وقتي محتوا سنتي باشه ديگه زن شاه و آخوند نداره؛ ولي نسل جديد اگه تغيير کرده باشه-که کرده- شامل نوه آقاي خميني هم ميشه.