Wednesday, April 20, 2005

چند ماه پيش با بچه هاي دانشگاه تورنتو تو جلسه هفتگي آگورا درباره گزينه هاي احتمالي آمريکا در برابر ايران بحث بود و اينکه آيا ممکن به ايران حمله بشود يا نه؟ من گفتم يک گزينه هم حمله محدود و اشغال خوزستان است. يک چنين حمله اي مي تواند به بهانه سرکوب اقليت عرب منطقه توسط حکومت صورت بگيرد. با اين اوضاعي که نارضايتي فقر و تحقير سياسي اقليتهاي قومي از عوامل اصليش هست و اهواز را اينطوري به هم ريخته مي تونم با نگراني بيشتر همون تحليل را تکرار کنم که آمريکايي ها نيازي به اشغال کل ايران ندارند فقط کافيست جمهوري اسلامي يک انتخابات فرمايشي برگزار کند و به وحشي گيري سياسي هم ادامه بده و فقر و فساد هم از ايني که هست بدتر بشود و توي مسله اتمي هم کوتاه نياد آنوقت مي بينيد چقدر راحت يک جنگ ديگر راه مي افتد و اين بار بعيد ميدونم نتيجه اي جز تجزيه و نابودي داشته باشد. ببخشيد که خيلي بدبينانه است و اين را نگفتم که پس بايد حتما راي داد-گوي اينکه من خودم به معين راي ميدم- ولي وضع خيلي خراب است