Wednesday, July 20, 2005



من هيچ نوع همفكري با عاشقان ايران باستان كه فكر مي كنند حمله اعراب ما را به اين روز انداخت و بقيه چرت و پرت هاي مربوطه ندارم. اين به معني نيست كه آدم سمبلهاي ملي را گرامي نداره........ براي همين با وجود همه بد و بيراه هايي كه نازلي به گردن بند فروهر(سمبل اهورامزدا) مي گه; من هميشه يكيش گردنمه. براي من كه ضرورت دين تاريخي را نمي فهمم طبيعتا فروهر يك سمبل مليست نه يك پديده دين زرتشتي. اما جالبي اين قضيه اين است كه چندين بار شده تا حالا كه پارسي هاي هند توي كانادا گردنبندم را ديده اند و شروع به پرسو جو كردند كه تو زرتشتي هستي؟ توضيح مي دادم كه خانواده ام شيعه هستند و من خودم هم در چارچوب هيچ ديني نيستم و ضرورتش را نمي فهمم و اين گردنبند هم فقط نشانه ايست از هزاران نشانه و سمبل ايراني. اين ها را گفتم كه به جاي خواندن اين حرفهاي سيبيل كه اوج انحراف در نسل جديد و از علامتهاي ظهور آقا امام زمان است, حتما اين گزارش بي بي سي را بخونيد در مورد پارسي هاي هند. عكسهاي پايين را از قسمت ايران موزه لوور گرفتم